loading...
30 آگهي
altinkala بازدید : 102 دوشنبه 16 مرداد 1396 نظرات (0)

عرضه انواع کاورمبل کتان استرچ آماده ترک و کاورمبل طلقی و پارچه ای سفارشی
قابل استفاده برای انواع مبلمان- کیفیت پارچه و دوخت فوق العاده
دارای ضمانت سایز- ارسال به تمام نقاط کشور
09133190112- 031-32369614
با ارسال کلمه (کاورمبل) یا (کالای خواب) به 10008590 به صورت رایگان کارت ویزیت الکترونیکی ما را دریافت نمایید.
تلگرام: altinkala@

ebpnovin بازدید : 29 پنجشنبه 12 مرداد 1396 نظرات (0)

شرکت بيسيم طيف TEAF تنها بيسيم مجاز در ايران است که ايده برتر پارسيان عامليت نمايندگي فروش بيسيم مجاز طيف TEAF اين مسئوليت را برعهده دارد که محصول اورجينال، ضمانت کالا و خدمات پس از فروش را به مشتريان محترم خود ارائه دهد. در ادامه با ما همراه باشيد تا تنها محصول مجاز شرکت بيسيم طيف را خدمت شما کاربرارن عزيز معرفي کنيم.
نمايندگي رسمي بيسيم طيف TEAF

نماينده رسمي طيف به اين معناست که نماينده محترم داراي مجوز رسمي براي ارائه محصولات و خدمات از طرف شرکت TEAF به مشتريان خود مي باشد. شرکت ايده برتر پارسيان به عنوان عامل نمايندگي رسمي بيسيم طيف TEAF قريب به 10 سال است که در زمينه ماشين هاي اداري، قطعات کامپيوتر و لوازم جانبي، نوت بوک، لپ تاپ و تبلت، سيستم هاي حفاظتي و دوربين مداربسته فعاليت دارد.

در اين مقاله قصد داريم تنها دستگاه بي سيم مجاز TEAF را خدمات تان معرفي کنيم. دستگاه بي سيم واکي تاکي مجاز TEAF مدل  TF 192 داراي تاييديه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مي باشد و توانسته بسياري از مشکلات ارتباطي و مديريتي را در حوزه هاي مختلف برطرف نمايد.

درباره بي سيم TF 192 بايد بگوييم که اين دستگاه بي سيم خوش دست و زيبا، بسيار سبک و کوچک طراحي شده که وزن آن با باطري حدود 110 گرم مي باشد در نتيجه به راحتي مي توانيد از آن استفاده کنيد. از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد اين دستگاه مي توان به مکالمه هوشمند، راديو FM، قفل صفحه کليد، سيستم آلارم، حساسيت بالاي دريافت، 30 کانال ارتباطي، باتري موبايل، اتصال به انواع هندزفري اشاره کرد. در ضمن اين دستگاه مجهز به سيستم هشدار و چراغ قوه مي باشد که به کارايي هاي بيشتر اين دستگاه مي افزايد.

بي سيم مجاز طيف TEAF TF-192 در حوزه هاي مختلف شامل ادارات، صنايع توليدي، پروژه هاي عمراني، امور حفاظتي، نگهبان محله، مجتمع تجاري، مجتمع مسکوني، مصارف شخصي، هتل، تالار، رستوران، سالن همايش، دانشگاه، مراکز آموزشي، سالن ورزشي، مراکز تفريحي، کوهنوردي، مزارع کشاورزي، دامداري و .... کاربرد دارد.

جهت مشاوره رايگان خريد بي سي مجاز طيف مي توانيد با واحد فروش ايده برتر 73027-021 تماس بگيريد. همچنين مي توانيد جهت دريافت آخرين اطلاعات عضو کانال تلگرام ما شويد.

gypol بازدید : 33 دوشنبه 09 مرداد 1396 نظرات (0)

پانل RG12/5  و  پانل  RG9/5

تایل گچی با روکش PVC و پشت فویل آلومینیوم در انواع مدل ها از جمله ساده ، حصیری و تخم مرغی

 

کیفیت کم نظیر ، بسته بندی عالی ، قیمت مناسب و تحویل کلی و جزئی

mohamadoops123 بازدید : 84 یکشنبه 08 مرداد 1396 نظرات (0)

اجاره جرثقیل

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با اجاره جرثقیل

اجاره جرثقیل به‌صرفه‌تر از خرید جرثقیل است و تنها در صورتی که پروژه شما بسیار بزرگ‌تر باشد و حجم کاری شما بالا است خرید جرثقیل به‌صرفه‌تر از اجاره جرثقیل است.

البته توجه نمایید در صورت خرید جرثقیل می‌بایست نیروی متخصص و دارای گواهی‌نامه نصب جرثقیل نیز داشته باشید که این موضوع نیز دارای هزینه و وقت‌گیر می‌باشد به همین دلیل اکثر پیمانکارها ترجیح می‌دهند اقدام به اجاره جرثقیل نمایند.

صرفه‌جویی زمان با اجاره جرثقیل

با اجاره جرثقیل شما می‌توانید جرثقیل‌های بزرگ و قوی‌تری را کرایه نمایید و شرکت‌هایی که خدمات اجاره جرثقیل را ارائه می‌دهند نیروی متخصص نصب و راه‌اندازی و کار با جرثقیل را نیز ارائه می‌دهند.

ایمنی بیشتر با اجاره جرثقیل

نصب و بهره‌برداری از جرثقیل نیاز به تخصص بالا دارد و اگر این موارد رعایت نشود ممکن است ضررهای غیرقابل جبرانی به شما وارد نمایند، شرکت‌هایی که خدمات اجاره جرثقیل را ارائه می‌دهند دارای نیروی متخصص نیز می‌باشد که حداکثر ایمنی را برای شما فراهم می‌آورند.

تعمیر و نگهداری جرثقیل

جرثقیل‌ها همانند دیگر ماشین‌آلات نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارند که هم هزینه‌بر بوده و هم زمان‌بر است، شرکت‌هایی که خدمات اجاره جرثقیل را ارائه می‌دهند خود این موارد را انجام می‌دهند.

تجهیز سریع‌تر با اجاره جرثقیل

شرکت‌های اجاره جرثقیل و ماشین‌آلات نیازهای شما را بهتر تشخیص می‌دهند و می‌توانند شما را راهنمایی نمایند تا اقدام به اجاره جرثقیل موردنیاز خود نمایید.

جرثقیل

جرثقیل؛ نوعی از ماشین‌آلات است که به‌وسیله‌ی یک طناب، زنجیر یا سیم؛ در کنار قرقره به منظور جابه‌جایی عمودی اشیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی این ماشین، جابه‌جایی اشیا و وسایل سنگین است. علم مهندسی، با ترکیب چند ماشین ساده؛ و جای دادن آن‌ها در دل یک جرثقیل؛ وسیله‌ای پدید آورده که می‌تواند وزن‌هایی ورای توانایی انسان را منتقل سازد. به طور عمومی جرثقیل‌ها چیزی را جابه‌جا می‌کنند؛ در صنعت ساخت‌وساز؛ مصالح را و در کارخانجات، قسمت‌های مختلف یک شی را به منظور سر هم کردن آن.

 

اولین نوع از جرثقیل‌ها ریشه در یونان باستان دارد. نیرومحرکه‌ی این ماشین‌آلات یا انسان بوده و یا حیوانات اهلی مثل الاغ. سازه‌های بلند به‌جامانده از آن دوران محصول استفاده از این جرثقیل‌های ابتدایی است. نسخه‌ی پیشرفته‌تر این ماشین‌آلات، با افزودن چرخ به سازمان جرثقیل توانایی جابه‌جایی اشیا سنگین‌تر را به دست آورده بوده است. در قرون‌وسطی، جرثقیل‌ها اغلب در بنادر برای تخلیه و بارگیری کشتی‌ها به کار می‌رفتند؛ همچنین نقشی گسترده در ساخت‌وساز داشتند. چوب، ماده اولیه و سازنده‌ی اصلی جرثقیل‌های ابتدایی بود؛ در حالی که به‌واسطه‌ی انقلاب صنعتی، چدن، آهن و فولاد هم به کمک این نوع از ماشین‌آلات شتافتند.

برای قرن‌های متمادی، انسان با به‌کارگیری قدرت بازوی خود یا حیوانات به شیوه‌های مختلف اشیا را جابه‌جا کرده بود. اگرچه در آسیاب‌های بادی نشانه‌هایی از رام کردن طبیعت و مدیریت آن به چشم می‌خورد؛ اما باید گفت که قرن 18 و 19 تولد اولین ماشین‌های مکانیکی بود که قدرتشان را از بخار می‌گرفتند. این ماشین‌ها تا قرن 20 روند تکاملی خود را طی کردند و امروزه به‌وسیله‌ی احتراق در محفظه‌ی اصلی، نیروی الکتریکی همچنین علم هیدرولیک؛ نیروهای عظیمی تولید می‌کنند. شایان‌ذکر است که هنوز هم جرثقیل‌های دستی به کار بسته می‌شوند؛ البته در ابعاد غیراقتصادی.

جرثقیل‌ها، ماشین‌آلاتی هستند که در حوزه‌های متنوعی به کار بسته می‌شوند. از کوچک‌ترین ابعاد ممکن که در کارگاه‌های آموزشی حاضرند تا عظیم‌الجثه‌ترین‌ها که سازه‌های غول‌پیکر را علم می‌کنند. در این بین نوع شناور از این ماشین‌آلات به‌نوعی صنعت نفت و گاز را هم یاری می‌کنند و حضور گسترده‌ای در سکوهای نفتی دارند.

ممکن است تعاریف ارائه‌شده تمامی ماشین‌آلات این حوزه را در برنگیرد؛ اما آن‌ها اعضایی از خانواده‌ی جرثقیل‌ها شناخته می‌شوند. مثل لودرها.

شرکت‌های ساختمانی کوچک معمولاً به‌جای خرید جرثقیل اقدام به اجاره جرثقیل می‌نمایند.

یونان باستان

جرثقیل ابتکار یونانیان باستان است. این ماشین ریشه در قرن ششم؛ قبل از میلاد مسیح دارد. یافته‌های باستان شناسان نشان می‌دهد که یونانیان برای جابه‌جایی سنگ‌های تشکیل‌دهنده‌ی معابد خود از جرثقیل استفاده می‌کرده‌اند. شاهد این مدعا، مشاهده‌ی سوراخ‌هایی در اطراف سنگ‌های این معابد است که می‌توان این‌گونه از این آثار نتیجه گرفت که وسیله و سازوکاری برای انتقالشان تدارک دیده‌شده بوده است.

معرفی قرقره و ابزارآلاتی از این دست، به طور تدریجی استفاده از رمپ را محدود کرد. برای 200 سال بعد از آن پروژه‌های یونانی به‌جای استفاده از سنگ‌های غول‌پیکر، چندین سنگ در ابعاد قابل انتقال با قرقره را استفاده می‌کردند. این امر ثمره‌ی مشاهده‌ی کارایی وسیله‌ی جدید انتقال مصالح بود. به طور خلاصه می‌توان این‌گونه گفت که تحولات و پیشرفت ابزارآلات باعث شد تا معماری یونانی ظرافت بیشتری کسب کند و به عنوان مثال به‌جای ستون‌های قطور؛ چندین ستون و به‌جای بلوک‌های عظیم‌الجثه، آجرهایی با وزن کمتر از 15 و 20 تن به کار بسته شد.

اگرچه اطلاعات دقیقی از روند تبدیل رمپ به جرثقیل در دست نیست اما نمی‌توان شرایط اجتماعی جامعه‌ی یونان را در این امر بی‌تأثیر دانست. به بیان دیگر می‌توان این‌گونه گفت که تحولات اجتماعی صحنه‌ی یونان؛ علاقه پیدا کرد که به‌جای در اختیار داشتنن کارگرانی قوی‌هیکل؛ گروه‌های معمار آموزش‌دیده و مجرب را استخدام کند و از این راه مسیر خود را طی کند. این در حالی است که در تمدن‌های همسنگ یونان؛ نظیر آشور و مصر؛ جامعه‌ی استبدادی توجهی به این امور و حتی شیوه‌ی برده‌داری ساخت‌وساز نداشت.

شواهدی مکتوب از وجود ابزارآلات انتقال اشیا و مصالح؛ به طور مشخص قرقره در آثار و نوشته‌های منتسب به ارسطو (322-384 قبل از میلاد) یافته شده است؛ اما احتمال می‌رود که تولد این ابزارآلات اندکی بعد از زمان مذکور رخ‌داده باشد. از طرفی پس از وقفه‌ای؛ دوباره ابعاد مصالح یونانی به اندازه‌های عظیم قبلی میل پیدا کرده است؛ و این می‌تواند نشانه‌ای از دست یافتن به ابزارآلاتی پیشرفته‌تر باشد.

روم باستان

اوج‌گیری جرثقیل‌ها مرهون روم باستان است. زمانی که امپراتوری روم در حال گسترش روند ساخت‌وساز بود؛ و ابعاد سازه‌ها رو به وسعت گذاشته بود؛ این جرثقیل‌ها بودند که به کمک این امپراتوری آمدند. به لطف نوشته‌هایی که از مهندسان رومی ویتروسف؛ هرون و اکساندریا در دست است اطلاعات نسبتاً دقیقی از سازوکار جرثقیل‌های آن زمان قابل وصول می‌باشد. علی‌الخصوص؛ آثاری که از اواخر قرن اول میلادی به‌جای مانده؛ دریافت‌ها از جرثقیل‌های رومی را تا حد قابل‌توجهی بالا برده است.

ساده‌ترین جرثقیل رومی؛ Trispastos نام داشت. این ماشین ساده‌ی مکانیکی درواقع یک دهانه بود که به‌وسیله‌ی سه قرقره جابه‌جایی اجسام تا 150 کیلوگرم را ممکن می‌ساخت. این در حالی است که توان معمول یک مرد؛ حمل و جابه‌جایی 50 کیلوگرم است. نمونه‌های عظیم‌تر Pentaspastosیا Polyspastos بودند. ابعاد بزرگ‌تر در کنار سازوکاری حساب‌شده‌تر قابلیت‌های بیشتری در این وسایل ایجاد کرده بود. به طور دقیق باید گفت اگر چهار کارگر در کنار یک Polyspastos قرار می‌گرفتند؛ توانایی انتقال باری به وزن 3000 کیلوگرم ایجاد می‌شد. اگر در همین ماشین، به‌جای قرقره‌های ساده از چرخ‌های بزرگ‌تر یا همان Treadwheel استفاده می‌شد؛ این حجم از مصالح به 6000 کیلوگرم می‌رسید. معنی سطرهای بالا این است که در مقایسه با مصر؛ و کشته شدن کارگران در مسیر حرکت سنگ‌ها روی رمپ (هر 50 مرد یک سنگ 2.5 تنی؛ یعنی هر نفر 50 کیلوگرم)؛ رومی‌ها با استفاده از جرثقیل نه‌تنها تلفات نمی‌دادند؛ بلکه 60 برابر بهینه‌تر فعالیت می‌کردند (3000کیلوگرم برای هر نفر).

اما پیشرفت‌های رومیان در زمینه‌ی استفاده از جرثقیل‌ها؛ به نام‌های ذکرشده محدود نشد. مشاهدات نشان می‌دهد که ابعادی وسیع‌تر، در ارتفاع‌هایی بالاتر از توان ماشین‌آلات شناخته‌شده هم حاضر است. این امر محصول استفاده از جرثقیل‌های ترکیبی؛ یا به بیانی؛ ابتکارات رومیان بود. نگاهی به معبد ژوپیتر در بعلبک نمایان می‌سازد که بلوک‌هایی 60 تنی (بعضاً بیش از 100 تن) تا ارتفاع 19 متری جابه‌جا شده‌اند. یا ستون تراژان در رم؛ پایتخت؛ به وزن 53 تن؛ به ارتفاع 34 متر، شاهدی دیگر بر این مدعاست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهندسان رومی برای جابه‌جایی و انتقال مصالح در ابعاد بزرگ؛ استفاده‌ی ترکیبی از جرثقیل‌ها را مورداستفاده قرار می‌داده‌اند و برای این کار دو متد یا روش چیدمان داشته‌اند. در یکی از این روش‌ها چیدمان چهارگوش مورداستفاده بوده و در دیگری ستون اصلی در مرکز قرار می‌گرفته است. مشاهدات این‌گونه نتیجه‌گیری شده‌اند که هر اهرم متصل به یک شی 60 تنی؛ سهمی برابر 7.5 تن را بر دوش داشته است.

قرون‌وسطی

بعد از سقوط امپراتوری روم؛ و رکودی نسبی؛ بار دیگر در اواخر قرون‌وسطی جرثقیل‌ها در ابعادی گسترده و بزرگ‌تر، بازتعریف شدند. یک نسخه‌ی خطی، مربوط به فرانسه به سال 1225 مهر تأییدی بر این گزاره است. با این تاریخ احتمال بازتولید جرثقیل را باید به حساب فرانسه گذاشت و بعد از این کشور به ترتیب اولین موارد استفاده از جرثقیل در بندر اوترخت در مستند 1244 ، آنتورپ در سال 1263، شهر بروژ در 1288 و هامبورگ در سال بوده 1291 بوده است، در این بین انگلستان تا 1331 استفاده‌ای از جرثقیل به شکل ارتقا یافته نداشته است.

به‌طورکلی بی راه نگفته‌ایم اگر انتقال عمودی توسط جرثقیل را روشی به‌مراتب امن‌تر از سایر راه‌های مرسوم آن زمان بدانیم. همین امر در کنار کارایی بالا سبب شد که این فناوری در بنادر، معادن و ساخت‌وسازهای آن زمان به طور گسترده مورداستفاده قرار گیرد. حتی مهم‌ترین اماکن اروپا؛ یعنی کلیساها به‌اندازه‌ی زیادی مرهون کارایی جرثقیل‌ها هستند. نمونه‌ی این امر؛ کلیسای گوتیک است.

تصاویر به‌جای مانده از قرون‌وسطی؛ جرثقیل‌های نسبتاً مجهزی را نشان می‌دهد که به میل‌لنگ و غیره مجهز هستند. در این تصاویر حتی جرثقیل‌های دستی فراوانی تصویر شده‌اند.

شایان‌ذکر است که اطلاعات دقیقی از روند بازتعریف؛ و توسعه‌ی جرثقیل‌ها پس از سقوط روم در دست نیست؛ اما بی‌شک تغییرات در شیوه‌های معماری؛ علی‌الخصوص معماری‌های کلیسا در این امر تأثیر به سزایی داشته است. درواقع می‌توان این‌گونه ادامه داد که مطالعه و بررسی آنچه از روم باقی‌مانده بوده؛ همچنین آثار مهندسان آن دوره نظیر ویتروس؛ سبب شده تا اروپاییان قرون‌وسطی با الهام از جرثقیل‌های رومی؛ نوعی کارآمد و پیشرفته‌تر از آن‌ها را طراحی کنند. مشابه این کار در چرخ‌های آبی هم انجام گرفته است.

 

ساختار و جایگیری

آنچه در قرون‌وسطی شکل گرفت، درواقع استفاده از یک چوب بود که حول یک محور مرکزی؛ توسط دو کارگر چرخانده می‌شد؛ اما نکته‌ی مهم کارایی و تدابیری بود که به منظور گردش راحت و بهینه‌تر به کار بسته شده بود.

برخلاف باور مردم؛ و تفکر چیره داربست‌ها در قرون‌وسطی نه بر روی داربست‌ها در ارتفاع قرار می‌گرفتند و نه روی دیوارها؛ بلکه در مراحل اولیه‌ی ساخت‌وساز روی زمین پروژه قرار داشتند. درواقع در روندی؛ بسیار مشابه سازوکار امروزی؛ جرثقیل در مرکز ساختمان می‌ماند و با اتمام یک طبقه به بعدی منتقل می‌شد؛ این روند تا اتمام و رسیدن به ارتفاع مدنظر ادامه می‌یافت و در نهایت جرثقیل قرار داده‌شده از سقف ساختمان بیرون آورده می‌شد. اگر به کلیساهای انگلستان نگاهی کرده باشید می‌توانید به‌راحتی روند ساخت‌وساز و چگونگی استفاده از جرثقیل را تجسم سازید.

البته در موارد اندکی مشاهده‌شده که جرثقیل‌ها در کنار دیوارها علم شده بودند و ازآنجا امر جابه‌جایی مصالح را عملی می‌کرده‌اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کاسبان مراجعه نمایید.

 

 

 

mohamadoops123 بازدید : 73 یکشنبه 08 مرداد 1396 نظرات (0)

 

معرفی انواع کارتریج و استفاده بهینه از کارتریج دستگاه‌های پرینتر

در ابتدا لازم است کارتریج را تعریف کنیم؛ کارتریج به آن دسته از مواد و لوازم مورد مصرف پرینترها گفته می شود که به دو صورت در بازار وجود دارند. نوع اول که به صورت تونر بوده و به آن ها کارتریج های لیزری گفته می شود؛ و نوع دوم کارتریج های جوهر افشان می باشند. در این مطلب میخواهیم برای شما عزیزان انواع راه های شناسایی کارتریج های مختلف را از یکدیگر توضیح دهیم.

 

روش های شناسایی انواع مختلف کارتریج های لیزری اورجینال hp

لازم به ذکر است که برای شناسایی انواع کارتریج های اورجینال hp راه های متفاوتی وجود دارد.

مرحله ی اول: اولین و مهمترین مرحله برای شناسایی یک کارتریج اورجینال، شناسایی و تشخیص فیزیکی کالا است. کارتریج های فابریک و اورجینال دارای چند نشانه ی فیزیکی می باشند؛ اولین و نیز مهمترین نشانه ی این کارتریج ها، وجود هولوگرام امنیتی بصورت اتمی می باشد. لازم به ذکر است که در نمونه های چینی این کارتریج ها، هولوگرام بصورت برچسب بوده و چنانچه سعی کنید که آن را از سطح کارتن جدا کنید، هولوگرام به سادگی و به طور سالم همچون یک برچسب پلاستیکی از روی کارتن کارتریج جدا می شود. همچنین شما می توانید برای اطمینان خاطر نسبت به کارتریج خریداری شده، شماره هولوگرام را در سایت چک نمایید.

مرحله ی دوم: در دومین مرحله، باید این نکته را بررسی نمایید که سریال ثبت شده در پشت جعبه ی کارتریج با کاست کارتریج مطابقت و هماهنگی داشته باشد؛ زیرا در بعضی موارد مشاهده شده است که کارتن کارتریج خریداری شده، به صورت اورجینال بوده اما کاست آن طرح می باشد.

لازم به بیان این مسیله نیز می باشد که کمپانی hp هر چند وقت یکبار، تغییرات عمده ای را در کارتن و در کاست  کارتریج های تولیدی خود برای جلوگیری از هرگونه جعل انجام می دهد که در مطالب آینده به بحث درباره ی این موضوع خواهیم پرداخت.

شارژ کارتریج اصل بسیار بهتر از شارژ مدل های تقلبی می باشد.

بررسی تفاوت های انواع مختلف کارتریج های چینی:

لازم به ذکر است که در کشور ایران، بازار فروش مواد و تجهیزات مورد مصرف پرینترها بسیار گسترده است. در بازار پرینترها، تعداد زیادی از وارد کنندگان و فروشندگان این کالا، از علامت گارانتی مخصوص به خود حمایت می کنند و همانطور نیز که می دانید وجود گارانتی برای یک محصول، اعتماد به نفس ویژه ای به خریدار آن محصول و کاربر خود می دهد؛ اما در اکثر مواقع افراد از داخل کارتن کارتریج بی خبر می باشند! و نمی دانند که آیا واقعا علامت گارانتی کالا بر روی کاست کارتریج نیز وجود دارد یا خیر که این موضوع گاها باعث بروز اختلافاتی نیز می شود. این گونه کارتریج ها، ارزان ترین و فراوان ترین نوع کارتریج ها در بازار می باشند که تولید کشور چین بوده و بیشتر تاجران ایرانی، اینگونه کارتریج ها را خریداری می کنند و وارد بازار ایران می نمایند.

مشخصه ی گویا برای تشخیص این گونه از کارتریج ها، این است بر روی کاست کارتریج هیچ نام و نشانی قید نشده و تنها بر روی آن یک لیبل وجود دارد که آن لیبل نیز در ایران چسبانده شده است! کارتریج های چینی نیز خود به درجات مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ برای نمونه کارتریج های چینی درجه ی یک دارای مشخصاتی می باشند که این مشخصات در نمونه های دیگر این محصول وجود ندارد. مشخصه ی اصلی در کارتریج های طرح چین درجه ی یک، یکی بودن و تطابق شماره سریال و تاریخ کارتریج و کارتن کارتریج می باشد که این موارد به صورت حک مشخص می شوند. این نکته لازم به ذکر است که در نمونه هایی از کارتریج های طرح چینی نامرغوب، شماره سریال با مهر داغ شده بر روی کاست کارتریج یکی شده است! که این حالت کاملا مشهود می باشد. مشخصه ی بعدی تشخیص کارتریج های طرح چینی درجه ی یک، کشور سازنده ی آن کارتریج است که بایستی این مورد بر روی کاست کارتریج حک شده و با کارتن نیز مطابقت داشته باشد.

مهم ترین و عمده ترین تفاوت بین کارتریج های چینی درجه ی یک با دیگر کارتریج های چینی و شارژی، درکیفیت چاپ پرینتر و تعداد برگ های چاپی آن می باشد. در اینجا باید این مورد را نیز بیان کنیم که کارتریج های چینی نامرغوب، می توانند برای دستگاه پرینتر شما خطرناک بوده و به برد پرینتر شما آسیب جدی برسانند. همچنین این گونه کارتریج های نامرغوب بالا بردن میزان برق مصرفی، باعث ایجاد نوسانات برق در دستگاه پرینتر شما می شوند.

 

کارتریج های طرح چینی درجه ی یک بایستی دارای 3 مشخصه باشند؛

یکی بودن و مطابقت شماره سریال و تاریخ کارتن کارتریج و کاست کارتریج (به صورت حک شده)

ثبت نام کشور سازنده ی کارتریج (به صورت حک شده)

مشخصات ثبت شده بر روی کارتریج به صورت لیبل نبوده و حک شده باشند. (لیبل را می توان به آسانی از روی کارتریج جدا کرد!)

برای آشنایی کامل و جامع با تفاوت های انواع مختلف کارتریج ها، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را نیز مطالعه فرمایید.

 

آشنایی کلی با تفاوت های انواع مختلف کارتریج ها و شارژ کارتریج در محل

روش های شناخت کارتریج های اورجینال در ابتدای مطلب توضیح داده شد؛ اما به دلیل وجود تحریم های گوناگون و افزایش قیمت دلار، خرید و استفاده از کارتریج های اورجینال در برخی از مدل های لیزری، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشند.

گستردگی و تنوع کارتریج های موجود در بازار ایران به قدری زیاد است که افراد متخصص در این کار و آن های که سال ها سابقه و تجربه ی خرید و فروش کارتریج را دارند گاهی اوقات دچار اشتباه می شوند. این نکته را بدانید که در بازار وسیع ایران، مدل های مختلفی از کارتریج ها از نظر کیفیت وجود دارد؛ پس مهمترین موضوع، تشخیص یک کارتریج با کیفیت درجه ی یک از میان انواع مختلف است. زیرا گاهی اوقات این اتفاق پیش آمده که کارتریج خریداری شده با نام کارتریج درجه ی یک، دارای کیفیت بسیار پایینی بوده و تعداد برگ های چاپی آن نیز کمتر بوده است. در این قسمت برای شما همراهان، تفاوت های کارتریج های درجه ی یک را با دیگر کارتریج ها توضیح می دهیم.

در ابتدا بایستی تمامی مشخصات کارتن کارتریج با کاست آن یکسان و مطابق بوده و ثبت این مشخصات به صورت حک شده باشند، نه به صورت برچسب و لیبل که به توان آن را به آسانی جدا کرد. (مشخصات شامل شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگوی کارتریج)

نمونه ای از کارتریج های نامرغوب چینی که بدون کارتن و به صورت خام وارد می شوند را در خیلی جاها ممکن است مشاهده کرده باشید!

لیبل (برچسب) هایی که بر روی کارتریج های نامرغوب چینی چسبانده می شود با نمونه های فوق تفاوت دارند.

نمونه کارتریج اورجینال که تمامی مشخصات (از جمله شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگو) کارتریج و کارتن کارتریج به صورت حک شده و نه به صورت برچسب، یکسان و مطابق می باشند.

جهت صرفه جویی در هزینه ها می توانید از شارژ کارتریج در محل که برخی شرکت ها ارائه می نمایند استفاده نمایید، البته توجه داشته باشید که شارژ کارتریج اصل بسیار بهتر از شارژ کارتریج های غیر مرغوب است.

چگونه می‌توان در مصرف جوهر پرینتر صرفه‌جویی کرد؟

شاید این اتفاق همچون خانواده‌هایی که چندین نفر از یک دستگاه پرینتر استفاده می‌کنند، برای شما نیز پیش‌آمده باشد! بله! درست حدس زدید: هزینه شارژ جوهر پرینتر یا همان شارژ کارتریج که معمولاً هزینه‌ی بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. در این مطلب تصمیم داریم با ذکر چند نکته مهم برای شما عزیزان، بتوانید این هزینه را کاهش دهید. با ما همراه باشید.

فقط و فقط در مواقع ضروری، مطالب موردنیاز خود را چاپ و پرینت نمایید: شاید عنوان این مورد برای شما واضح باشد! اما بسیاری از افراد هستند که مدارک و مطالبی را چاپ می‌نمایند که تنها یک‌بار از آن‌ها استفاده خواهند کرد؛ در حالی که می‌توان به سادگی و بدون صرف هزینه‌های اضافی، این مطالب را در حافظه‌ی کامپیوتر خود ذخیره نمود.

از فونت‌های مناسب استفاده نمایید: توجه داشته باشید هر چه اندازه‌ی فونت انتخاب شده‌ی شما برای مطلب مورد نظرتان بزرگ‌تر باشد، به هنگام چاپ، میزان جوهر بیشتری استفاده خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای کاربردهای روزمره‌ی خود از فونت با اندازه‌های 10 تا 12 استفاده نمایید.

صفحه‌ی وب موردنظر خود را چاپ نکنید: چنانچه در یک صفحه‌ی وب مطلبی مهم را یافته‌اید، توصیه می‌کنیم برای چاپ آن صفحه دلخواه، در ابتدا مطلب موردنیاز خود را انتخاب کرده و سپس آن را در قالب یک برنامه‌ی word در حافظه‌ی کامپیوتر خود ذخیره نمایید. سپس در مرحله‌ی بعدی اندازه فونت آن را به اندازه‌ی 10 تا 12 تغییر دهید و بعد به چاپ مطلب وب موردنظر خود اقدام نمایید.

بهتر بدانید چاپ یک صفحه‌ی وب با استفاده از این روش علاوه بر اینکه می‌تواند سبب صرفه‌جویی در مصرف جوهر دستگاه پرینتر شما باشد، در مصرف کاغذ نیز صرفه‌جویی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. همچنین علاوه بر این موضوعات، از جمله فاکتورهای مهم پیش از چاپ مطلب موردنظر، حذف تبلیغات موجود بر روی صفحه‌های وب است.

از اتمام جوهر پرینتر خود اطمینان حاصل نمایید: توصیه می‌کنیم برای اطمینان از تمام شدن جوهر کارتریج دستگاه پرینتر خود، پیش از شارژ کارتریج و یا خرید کارتریج جدید، دستگاه خود را امتحان نمایید؛ به این صورت که با استفاده از یک دستمال مرطوب، دهانه‌ی کارتریج پرینتر خود را تمیز کرده و کارتریج خود را دوباره امتحان نمایید زیرا ممکن است در برخی مواقع، به سبب گرفته شدن حفره‌های کارتریج شاهد عملکرد نامناسب آن باشیم.

همچنین دیگر روشی که می‌توان با رعایت آن در مصرف جوهر صرفه‌جویی کرد، استفاده حداکثری از جوهر موجود در کارتریج دستگاه پرینتر است که در این شرایط بسته به میزان مصرف شما، گاهی عمر نوار پرینتر را می‌تواند تا حدود یک هفته نیز افزایش دهد.

توجه داشته باشید چنانچه شما از دستگاه‌های پرینتر دارای نوار کارتریج جدا برای چاپ رنگی و چاپ سیاه و سفید استفاده می‌نمایید، چاپ کردن مطالب موردنیازتان در قالب پرینت سیاه و سفید می‌تواند صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را میزان مصرف جوهر دستگاه پرینتر شما به همراه داشته باشد.

 

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت کاسبان مراجعه نمایید

gypol بازدید : 40 یکشنبه 01 مرداد 1396 نظرات (0)

پانل RG12/5  و  پانل  RG9/5

تایل گچی با روکش PVC و پشت فویل آلومینیوم در انواع مدل ها از جمله ساده ، حصیری و تخم مرغی

 

کیفیت کم نظیر ، بسته بندی عالی ، قیمت مناسب و تحویل کلی و جزئی

 

02144627408-02144627539

mohamadoops123 بازدید : 90 شنبه 31 تیر 1396 نظرات (0)

 

ضایعات بازیافت پذیر و ضایعات آهن

ضایعات؛ موادی بازیافت پذیر هستند که رها شده‌اند. اتومبیل‌ها، صنایع ساختمانی و مواد دور ریخته شده؛ همه و همه بخش‌هایی قابل بازیافت دارند. برخلاف زباله‌ها، ضایعات ارزش پولی قابل توجهی دارند. به ویژه ضایعات فلزی و ضایعات آهن

 

فرآیند

ضایعات آهن و فلزی علاوه بر محیط‌های صنعتی؛ در نواحی مسکونی هم یافت می‌شوند؛ و معمولاً بازیافتی‌ها با اطلاعیه‌ای که عنوان می‌کند قصد جمع‌آوری آهن قراضه و به درد نخور را دارند؛ دست به جمع‌آوری ضایعات آهن و فلزی می‌زنند. ضایعات اغلب پس از جمع‌آوری در یک «محیط باز حیاط مانند»؛ انبار می‌شوند. این حیاط ها که می‌توان آن‌ها را «انبارهای ضایعات» نامید، بسته به محل، ممکن است قبل از فرآیند بازیافت به افراد علاقه‌مند اجازه‌ی خرید قطعات مورد نیازشان را بدهد. به این معنی که شاید در میان قطعات انبار شده، چیزی وجود داشته باشد که به کار آید. البته این امر در مورد انبارهای بزرگ و با ظرفیت بالا بسیار کم دیده می‌شود. همچنین لازم است ذکر شود که فروش ضایعات آهن و غیر آهنی بر اساس کیلو (وزن) صورت می‌گیرد اما عملکرد قطعه (مثلاً اگر موتور ماشین باشد) در قیمت تأثیر می‌گذارد. باید افزود به این علت که حجم ضایعات آهن قراضه ها در انبارها بسیار بالاست و احتمال حادثه در اثر کند و کاو وجود دارد؛ معمولاً انبارهایی که اجازه‌ی ورود افراد را می‌دهند در ابتدا تعهدی دریافت می‌کنند و مسئولیت هرگونه حادثه را به مشتری (شخصی که می‌خواهد انبار را بگردد و شی‌ء مورد نظرش را بیابد) واگذار می‌کنند. برخلاف «انبارهای ضایعات»؛ «انبارهای آهن قراضه» همه چیز را بر اساس وزن می‌فروشند. برای یک انبار آهن قراضه، ارزش هر قطعه، چیزی است که کوره‌ی ذوب برای آن می‌پردازد، نه عملکرد آن. در نتیجه به‌طور معمول اگر یک انبار ضایعات نتواند قطعه‌ای را بالاتر از قیمت آهن موجود در آن (به علت کارکردش) بفروشد آن را به انبار آهن قراضه منتقل می‌کند تا قطعه را به قیمت وزنش بفروشد. اگر قطعه‌ای متشکل از فلزاتی گوناگون باشد می‌توان آن را ارزان‌تر خریداری کرد؛ زیرا مدیران یک انبار دوست ندارند کارگرانشان را به جدا کردن فلزات مختلف یک قطعه بگمارند.

 

منابع

قیمت ضایعات آهن بسته به مکان و زمان بسیار متغیر است. قیمت معمولاً به‌طور مستقیم و از طریق مذاکره بین خریدار و فروشنده و به‌طور غیرمستقیم به وسیله‌ی اینترنت تنظیم می‌شود. قیمتی که در وب‌سایت‌ها دیده می‌شود لزوماً قیمت بازار و انبارهای ضایعات آهن و آهن قراضه نیست (قیمت بازار با قیمت تخمین زده‌ شده تفاوت دارد). علت این امر عدم به‌روزرسانی مداوم وب‌سایت‌ها است. در ایالات متحده امریکا تعداد انگشت‌شماری از نشریات مثل American Metal Market نرخ ضایعات آهن و فلزی را منتشر می‌کنند. سایرر نشریات غیر آمریکایی مثل The Steel Index هم قیمت‌های خود را بر اساس بازار امریکا تنظیم می‌کنند. علت این امر این است که در سال‌های اخیر، قیمت ضایعات آهن و آهن قراضه در بازارهای جهانی نقشی مهم بازی می‌کند. جدا کردن ضایعات آهن و فلزی، از غیر فلزات امری مهم در به دست آوردن درآمد بیشتر است. به این منظور از آهن‌رباهای بزرگ برای جداسازی استفاده می‌شود. زمانی که فلزی به آهن‌ربا بچسبد، یا آهن است و یا فولاد؛ اگرچه قیمت فلزات غیر آهنی کمتر از فلزات آهنی است اما حجم بازیافت آن‌ها بسیار بیشتر است؛ و باقی مانده ها فلزات غیر آهنی مثل مس، آلومینیوم و برنج هستند. پر واضح است که این فلزات قیمتی بالاتر از آهن و فولاد دارند اما باید توجه داشت که در حجمی کمتر میان بازیافتی‌ها وجود دارند. همچنین نوسان قیمت فلزات غیر آهنی بسیار زیاد است و بازیافت کنندگان باید قیمت‌های روز را بررسی کنند.

 

مخاطرات

در صنعت ضایعات فلزی، مخاطرات فراوانی وجود دارد. این امر به علت امکان وجود فلزات با خواص رادیواکتیو است که می‌تواند منجر به مرگ، صدمه و آسیب‌های محیط‌زیستی شود. دو حادثه یک در هند ودیگری در برزیل شاهد این مدعا هستند. مواد سمی مانند آزبست یا موادی مانند بریلیوم، کادمیوم و جیوه می‌توانند برای کارکنان و محیطی که در آن قرار دارند خطرات بی‌شماری ایجاد کنند. علاوه بر این بسیاری از وسایل موجود در انبارهای ضایعات خطرناک هستند. این وسایل غول‌پیکر در ابعادی وسیع و با نیروی بالا در صورت بی‌دقتی و اشتباهات انسانی و غیره می‌توانند زمینه‌ساز حوادث باشند.

 

مزایای بازیافت

طبق گفته‌های «آژانس حفاظت محیط‌زیست ایالات متحده آمریکا» بازیافت؛ می‌تواند اثرات شگفت‌انگیزی در سلامت محیط‌زیست بگذارد. استفاده از بازیافت آهن به جای آهن خام می‌تواند نتایج زیر را به همراه داشته باشد:

 

صرفه‌جویی 70 درصدی در انرژی؛

صرفه‌جویی90 درصدی در استفاده از مواد خام؛

86 درصد آلودگیِ کمترِ هوا؛

40 درصد صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی؛

76 درصد کاهش آلودگیِ منابع آب؛

97 درصد صرفه‌جویی در استفاده از منابع.

هر تن فولاد؛ که از آهن قراضه بازیافت می‌شود می‌تواند:

 

1115 کیلوگرم در مصرف آهن صرفه‌جویی کند؛

625 کیلوگرم زغال سنگ صرفه‌جویی کند و

53 کیلوگرم سنگ آهک حفظ شود.

این ارقام برای سایر فلزات (فلزات غیر آهنی) به شرح زیر است:

 

95 درصد صرفه‌جویی آلومینیوم؛

85 درصد صرفه‌جویی مس؛

65 درصد صرفه‌جویی سرب؛

60 درصد صرفه‌جویی روی.

صنعت بازیافت فلزات

 

صنعت بازیافت فلزات، طیف وسیعی از فلزات را در بر می‌گیرند. این فلزات شامل آهن (ISS)، سرب، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ و روی است. به طور کلی دو دسته فلز وجود دارند. فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی. واضح است که فلز حاوی آهن، آهنی و فاقد آهن؛ غیر آهنی نامیده می‌شوند.آهن قراضه

 

متداول‌ترین فلزات غیر آهنی عبارت‌اند از مس، برنج، آلومینیوم، روی، منیزیم، قلع، نیکل و سرب همچنین می‌توان برای فلزات آهنی؛ فلزات گران‌بها را مثال زد.

فلزات گران‌بها مثل طلا، نقره و مشتقات پلاتین می‌باشند.

فلزات آهنی دیگر می‌توانند حاوی عناصر نادری مثل کبالت، جیوه، تیتانیوم، تنگستن، آرسنیک، بریلیوم، بیسموت، سریم، کادمیوم، نیوبیم، ایندیم، گالیم، ژرمانیوم، لیتیوم، سلنیوم، تانتالم، تلوریوم، وانادیم و زیرکونیوم. باشند. برخی از این فلزات دارای خصوصیات رادیواکتیو هستند. این خصیصه‌ی رادیواکتیوی ممکن است به‌طور طبیعی یا مصنوعی ایجاد شده باشد. اقدامات هسته‌ای، پزشکی و تحقیقاتی می‌تواند منجر به ایجاد خاصیت رادیواکتیوی در فلزات شود.

دستورالعمل و آیین‌نامه‌ی OSHA برای کنترل ایمنی در روند بازیافت؛ بایستی رعایت شود.

 

منافع اقتصادی بازیافت فلزات

چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که بسیاری از ضایعات آهن و فلزی در گوشه گوشه‌ی کشور، می‌تواند نقداً خریداری شود. پس به این «حرکت سبز» بپیوندید. فلزات موجود در صنایع ساختمانی، صنعتی و غیره را می‌توان در اختیار انبارهای بازیافت ضایعات قرار داد و پول نقد دریافت کرد. در کنار صاحبان صنایع که حجم وسیعی از ضایعات فلز را در اختیار دارند، بی‌خانمانان (معادل نمکی‌ها در ایران) می‌توانند آهن‌آلاتی که می‌یابند را به این مکان‌ها ببرند و بفروشند.

 

کاربردهای ضایعات آهن یا آهن قراضه

بازیافت ضایعات آهن یا آهن قراضه، کاربرد اقتصادی و محیط‌زیستی دارد.

 عبارت اقتصاد چرخشی بیان می‌کند که همه‌ی چیزها و ابزارهای تولیدشده باید به نحوی ساخته شوند که دوباره بتوانند به حالت بی‌مصرف درآیند و سپس بازیافت و تولید شوند و به شکل یک محصول نهایی درآیند. ضایعات آهن یکی از ماده‌هایی است که می‌توانند دوباره به شکلی جدید قابل استفاده باشد.

 

کاربردهای صنعتی

آهن قراضه یا ضایعات آلومینیوم در صنعت ساخت‌وساز به‌خصوص پروژه‌های جاده‌سازی و پل‌سازی بسیار استفاده می‌شوند؛ در صنعت حمل‌ونقل نیز می‌تواند در تولید خودرو، هواپیما و اشکال دیگر حمل‌ونقل استفاده شود. کاربرد جدید دیگر آن‌ها نیز سم‌زدایی آب‌های دفعی و هرز آب‌های صنعتی است. ضایعات آهن و دیگر فلزات، در تولید ظرف‌ها توسط شرکت‌های مختلف و کمپانی‌ها نیز به کار می‌آیند. بسیاری از ابزارها و لوازم معمول نیز از ضایعاتی فلزی مانند آلومینیوم ساخته می‌شوند.

این نوع استفاده از ضایعات فلز به محیط‌زیست کمک کرده تا دیگر نیاز و الزامی برای حفر و استخراج منابع طبیعی کمیاب نباشد. همچنین در تولید موارد بالا استفاده از ضایعات آهن و دیگر فلزات بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است.

 

محصولات فلزی جدیدتر و سخت‌تر

ضایعات بازیافتی فولاد می‌تواند در یک فرایند (فراینده کوره‌ی قوس الکتریکی) با استفاده از قوس الکتریکی در کوره تبدیل به ابزارهایی باکیفیت شود؛ فولاد ضد خش هم می‌تواند این‌گونه تولید شود. در این فرایند از حرارت و انفجار و سروصدای زیادی استفاده می‌شود. ضایعات مس می‌توانند از طریق این فرایندها به شکل محصولات مختلف درآیند. ضایعات آلومینیوم در دمای خیلی پایین‌تری نسبت به آلومینیوم خالص ذوب می‌شود پس برای آلومینیوم این فرایند به انرژی خیلی کمتری نیازمند است.

 

این قضیه عموماً برای همه‌ی فلزات بازیافتی صدق می‌کند که نه تنها انرژی بیشتری ذخیره می‌شود بلکه انتشار دی اکسید کربن نیز کمتر می‌شود؛ درنتیجه محیط‌زیست حفظ می‌شود و در فرایند تولید، صرفه‌جویی اقتصادی بیشتری حاصل می‌شود و در نهایت محصول به دست مشتری می‌رسد.

 

ابزارهای خانگی

ابزارهای فلزی اغلب از فلزات بازیافتی ایجاد می‌شوند و می‌توانند زیبا و مطبوع و بادوام باشند. صندلی‌ها، میزها، نیمکت‌ها و لامپ‌ها تنها برخی از این ابزارهایند که از ضایعات آهن و آهن قراضه و دیگر فلزات ساخته می‌شوند.

 

کاربردهای هنری

برخی از افراد با دیدن کپه و تجمعی از ضایعات آهن به فکر انجام کارهای هنری با آن‌ها می‌افتند. در ساختن مجسمه‌های هنری از این ضایعات فلزی بسیار استفاده می‌شود. حتی کسانی که حرفه‌ای و ماهر نیستند هم از خلاقیت‌های خود برای انجام کارهای هنری بهره برده‌اند و از نمایش کارهای هنری ساخته‌شده از این ضایعات فلزی روی دیوارهای منزل خود احساس شعف و غرور می‌کنند. دکورهای ساخته‌شده از فلز هم به‌نوبه‌ی خود سبکی غریزی در این هنر محسوب می‌شود.

 

کمک به حفظ محیط‌زیست

علاوه بر کاربردهای گفته‌شده در بالا اشاره به میزان این صرفه‌جویی اقتصادی برای محیط‌زیست هم حائز اهمیت است. استفاده کردن از فولاد بازیافتی باعث کاهش 86 درصدی در آلودگی هوا می‌شود؛ کاهش استفاده از آب 40 درصد و کاهش آلودگی آب هم 76 درصد گزارش شده است. این نوع فلزات بازیافتی در کل اندازه و وسعت محل‌های دفن زباله را نیز کاهش می‌دهد. همچنان که صنعت بازیافت فلز به رشد خود ادامه می‌دهد مطمئناً در آینده کاربردهای بیشتری هم برای این صنعت پیدا می‌شود. بازیافت عملی هوشمندانه است.

 

فرایند بازیافت فلز:

ضایعات آهن و فلزی به‌صورت عمده و حاضر در بریتانیا وجود دارد. تعداد زیادی از کارخانه‌ها و واحدهای مسکونی آهن قراضه درون زباله‌های عمومی و معمول خودشان تولید می‌کنند. فرایند بازیافت فلزات بدون شک بخش مهمی از حفاظت و نگهداری محیط‌زیست را شامل می‌شود. بازیافت و استفاده‌ی دوباره از فلزات یکی از راه‌های ایده آل سروکار داشتن با این نوع زباله‌ها است. یکی از مزیت‌های بازیافت ضایعات آهن و فلزی به این روش این است که فلز خصوصیات فیزیکی خودش را حتی پس از چند بار استفاده حفظ می‌کند. خودروهای امروز در حقیقت زباله‌های آینده را تشکیل می‌دهند که در نهایت ممکن است به همان شکل بماند یا به شکل دوچرخه در آید. بسیاری از کارخانه‌ها از این فلزات بازیافتی در تولیداتشان استفاده می‌کنند.

 

رها کردن یا ریختن ضایعات آهن و فلزات در مکان‌های دفن زباله برای محیط‌زیست و محیط اطراف خطرناک است و با آلوده کردن خاک و پوسیدن و از بین رفتن خود ممکن است ریسک و تهدید مهمی برای محیط‌زیست باشد. خیلی از وسایل روزمره از خودرو گرفته تا ماشین لباسشویی وقتی عمر مفیدشان تمام می‌شود تبدیل به آهن قراضه و ضایعات فلزی می‌شوند؛ لیست این موارد خیلی طولانی و زیاد است و خیلی بیهوده به نظر می‌رسد که فقط آن‌ها را به‌عنوان زباله دور بیندازیم زیرا آن‌ها ارزشمند هستند؛ ارزشی نقدی.

 

خیلی از کمپانی‌ها و شرکت‌ها و حتی افراد از جمع‌آوری، جداسازی، طبقه‌بندی و بازیافت آهن قراضه ها پول در می‌آورند و این راه معیشتشان است. این پاره فلزات که وارد کارخانه‌های بازیافت می‌شوند به 2 گروه عمده تقسیم و تعمیم داده می‌شوند: آهنی و غیر آهنی

 

فلزات آهنی شامل چیزهایی مانند آهن، فولاد یا قوطی‌های کنسرو هستند و غیر آهنی‌ها شامل مس، سرب، آلومینیوم و سایرین هستند. به‌عنوان یک اصل فلزات آهنی به آهنربا جذب می‌شوند و فلزات غیر آهنی نمی‌شوند. این فلزات غیر آهنی هستند که معمولاً ارزش بیشتری در فرایند بازیافت دارند.

 

پس از جمع‌آوری و جداسازی ضایعات فلزی چه از طریق مکان‌های جمع‌آوری چه از طریق کمپانی‌های خریدار ضایعات، آن‌ها سرانجام به‌صورت انبوه و توده در کارخانه‌ی بازیافت در می‌آیند. جداسازی و طبقه‌بندی ضایعات فلزی نسبتاً آسان است. می‌توان از آهنربا هم برای جداسازی آن‌ها استفاده کرد؛ این اصل (جذب فلزات آهنی به آهنربا) در همه‌ی فرایند بازیافت استفاده می‌شود. در کارخانه‌ی بازیافت، انبوه این ضایعات فلزی از خودروها و ابزارهای خانگی تشکیل شده‌اند.

 

به‌محض این‌که این ضایعات توسط کامیون به کارخانه برسند، فرایند بازیافت آغاز می‌شود. از یک بولدوزر و یک جرثقیل برای بررسی و چک کردن ضایعات استفاده می‌شود.

 

مواردی هم هستند که ممکن است قابل فرآوری و بازیافت در هم‌چین کارخانه‌ای نباشند! مانند تانک پروپان، شیشه و آهن سنگین. جداسازی ماده‌های مختلف از هم ممکن است کار مشقت‌بار یا سریعی باشد.

 

عوامل انسانی و متصدیان این کار از آهنربا و ابزارهای گرفتن فلزات استفاده می‌کنند و آن‌ها را از توده‌ای به توده‌ی دیگر منتقل می‌کنند تا جداسازی و طبقه‌بندی کنند. یک بازرس هم از پایین ضایعات فلزی را قبل از جداسازی به‌صورت چشمی بررسی می‌کند و می‌بیند؛ دلیل این کار کاهش ریسک و خطرات کار و جلوگیری از آسیب زدن به ضایعات فلزی‌ است که از زباله‌های غیرقابل بازیافت دیگر جدا هستند.

 

فرایند بازیافت: ضایعات فلزی شامل ضایعات خودروها روی تسمه‌نقاله قرار داده می‌شوند و بلند می‌شود تا به دستگاه ریزانندِ منتقل شود؛ برای این کار از یک استوانه استفاده می‌کنند. تسمه‌نقاله به وزن ضایعات فلزی حساس است؛ اگر این ضایعات خیلی سنگین باشد مدتی طول می‌کشد تا روی تسمه‌نقاله قرار گیرند. دستگاه ریزانندِ مقدار زیادی از این ضایعات را می‌گیرد. یک بازرس هم هرروز وضعیت آن را بررسی می‌کند تا مطمئن شود آسیبی به آن ضایعات نمی‌رسد. اگرچه دستگاه ریزانندِ بسیار بزرگ و محکم است اما امکان آسیب دیدن توسط برخی از چیزهای غیرفلزی را دارد.

 

ضایعات فلزی واردشده به این ماشین‌آلات طی فرایندهایی به تکه‌های بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند که درنتیجه ترکیبی از مواد فلزی و ضایعات دیگر به دست می‌آید. این تکه‌های بزرگ و کوچک با استفاده از یک استوانه‌ی مغناطیسی از هم جدا و طبقه‌بندی می‌شوند. تکه‌های فولاد به آهنربا می‌چسبند درحالی‌که سایر ضایعات از آن می‌گذرند و سرانجام به تسمه‌نقاله‌ی دیگری می‌رسد. تکه‌های فولاد ارزشمندند و آزادی و تحرک بیشتری نسبت به ضایعات آلاینده‌ی دیگر دارند بنابراین ضروری است که هر ماده که به آن چسبیده حذف شود. پس از یک‌بار انجام این کار، این فولاد به مشتری‌های مخصوص خودش می‌رسد.

 

باقی‌مانده‌ی ضایعات فلزی تسمه‌نقاله باید جداسازی شوند تا فلزات غیر آهنی دیگری را که با ضایعات دیگر ترکیب‌شده‌اند جذب کنند. این سازوکار فلزات غیر آهنی ارزشمند را با استفاده از آهنربا جداسازی می‌کند تا یک نیروی دفع قوی ایجاد کند. فلزات جمع شده در این فرایند شامل مس و برنج در میان فلزات دیگر هستند. معمولاً این مرحله دوباره تکرار می‌شود تا اطمینان حاصل شود که ضایعات مهم از دست نروند.

 

یک بازرس توده‌ی ضایعات را دوباره بررسی می‌کند تا تائید کند که فلزات مفید از بین نروند.

 

بازیافت ضایعات فلزی راه مناسبی برای به دست آوردن منابع تجدید پذیر لازم برای صنایع است. جمع‌آوری و بازیافت خرده فلزات برای افرادی که این کار را می‌کنند بسیار سودآوراست. فلز یک کالای جهانی است که همیشه برای آن تقاضا وجود دارد. کشورهای درحال‌توسعه مانند چین و هند مقدار زیادی از این ضایعات را خریداری می‌کنند و این عرضه و تقاضا است که آن را ارزشمند می‌کند.

 

جهت خرید ضایعات آهن و کسب اطلاعات بیشتر به سایت کاسبان مراجعه نمایید.

tchapnegar بازدید : 45 شنبه 31 تیر 1396 نظرات (0)

 

مركز چاپ رويسی دی ودی وی دی خارجی DVD" MINI

تولید استمپری انواع سی دی و دی وی دی

چاپ افست روی سی دی و دی وی دی با نازلترین قیمت

چاپ سی دی به شیوه کف نقره ای و اورجینال

تولید دی و ی دی بدون درصد خطا و سوخته با تضمین 100%

این نوع چاپ به جهت  هزینه های جانبی مقروق بصرفه برای تیراژ های بالا میباشد

و این مجموعه با توجه  به دردست داشتن کلیه این امکانات امکان تولید در تیراژ های حداقل 1000 تا را داراست و آماده خدمت رسانی به شما سروران گرامی میباشد

تحويل يكروزه با بهترين كيفييت چاپ ( 8 رنگ )

02188784350- 09120217023-09193237023

طراحان چاپ نگار توليد كننده دیسکت های اورجينال  ونقره ای  در ايران

چاپ ،رایت سي ديcdبهمراه  UV ( چاپ 8 رنگديجيتالCD)

چاپdvd رایت دی وی دی ، بهمراه UV( چاپ 8 رنگ ديجيتال DVD  )   

چاپ ديجيتال 8 رنگ  _افست 4 رنگ _استمپری

چاپ سی دی با بهترین کیفیت تحویل یکروزه

چاپ سي ديتخصص ماست!!

برای کسب اطلاعات بیشترباما تماس بگیریید

ازحسن انتخاب شماواعتمادشمامتشكريم.

در کانال تلگرام به ما بپوندید :

 

https://telegram.me/tarahanchapnegar

 

ويا با شماره هاي : 02188784350-09120217023  تماس بگيريد.

WWW.CHAPNEGAR.COM

http://www.google.com/profiles/chapnegar

 chapnegar@gmail.com

aminalroaya بازدید : 54 پنجشنبه 29 تیر 1396 نظرات (0)

چاپ امین، کیفیت برتر

تنها دارنده دستگاه های آلمانی در استان اصفهان

چاپ دیجیتال سی دی یکی از روش‌های تبدیل چاپ دیجیتال سی دی به محصولات چاپی است. این روش معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که بوسیله چاپگرهای لارج فرمت و/یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای چاپ روی سی دی انجام می‌شود. چاپ دیجیتال سی دی دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر سی دی در مقایسه با روشهای سنتی مثل چاپ افست سی دی است ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ سی دی انجام می‌شوند برای تیراژهای کم تعداد جبران می‌شود. این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می‌آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه (اطلاعات متغیر) در هرسی دی و دی وی دی CD DVD چاپی را در اختیار می‌گذارد.

 چاپ ، رویCDیاDVDو MiniCD گرد با سایز استاندارد، استفاده از بهترین نوع دیسک(گریدA+ و گریدA++چاپ دیجیتال ۸ رنگ مستقیم روی دیسک، چاپ انواع پکیج قاب و اینسرت، تکثیر و رایت Duplication، قفل گذاری بسیارحرفه ای انواعمدیایCD- DVD، بهره گیری از چاپ دیجیتال RGB، ماشین آلات افست و استمپری CMYK، چاپ انواع کاغذ معمولی ( تحریر )، عروسکی، کوتد، گلاسه و ... با بهترین کیفیت در سایزهای مختلف، چاپ انواع لیبل cd، پوستر، کارت ویزیت، بروشور، سربرگ، فاکتور، تقویم و تراکت، چاپ روی انواع پارچه، امکان نمونه گیری پیش از چاپ، فروش عمده انواع سی دی و دی وی دی خام، فروش عمده انواع قاب سی دی و دی وی دی، سلفون و کاور ضد خش، تحویل کار فوری مطابق با برنامه کاری شما، تحویل 100% تضمینی، کیفیت بسیار عالی ، بدون دم کردگی و ریزش uv (ضمانت یکسال گارانتی)، هزینه ارسال به عهده مشتری می باشد.

برای اطلاع از جزییات و لیست قیمت ها به سایت www.chapamin.com مراجعه و یا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

آدرس دفتر مرکزی: اصفهان، خیابان میرداماد، بین پمپ بنزین طیب و چهارراه زاهد، روبروی تقاطع، ابتدای کوچه شماره 18(بید آبادی)

تلفن تماس : 32373883 (031)

فکس : 32370829

همراه :09132136670

www.chapamin.com

 

پذیرش تبلیغات اینترنتی 09210381260

تعداد صفحات : 256

درباره ما
30 آگهي سايتي است براي درج آگهی رایگان، تبلیغ رایگان، تبلیغات رایگان، نیازمندیها و تبليغات اينترنتي
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2560
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1369
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 518
  • بازدید ماه : 1,525
  • بازدید سال : 11,483
  • بازدید کلی : 1,600,531
  • کدهای اختصاصی
    نمونه سوالات آزمونهاي استخدامي

    --------------------- نمونه سوالات آزمون گواهينامه